Veel gestelde vragen
Hoe kies ik het juiste huis?
Bekijk eerst de overzichtelijke beschikbaarheids-kalender, hier kan u gemakkelijk zien welke huizen er nog beschikbaar zijn voor welke periode.
Hoeveel kost een huis huren per week?
De huurprijzen zijn sterk afhankelijk van het luxe-niveau, de ligging en vooral van de periode in het jaar. Bij elk huis staat een tabelletje met de verschillende periode-prijzen. Heb je graag een overzicht van alle prijzen? Bekijk dan dit overzicht.
We willen een huis huren. Hoe gaan we te werk?
In tegenstelling met de grote en onpersoonlijke bookingssites doen wij het nog graag op de trage methode. Bij elk huis is er een kort contact formuliertje, vul dat gewoon even in en klaar. U boekt of betaald eigenlijk nog helemaal niets. Binnen 24 u beantwoorden we u persoonlijk met een offerte voor dat bepaald huis in die bepaalde periode. U zult dan ook, na uw goedkeuring, uitgenodigd worden om een voorschot te betalen van ongeveer 20 %. Nu bent u zeker dat we dat huis voor u hebben vastgelegd. 40 dagen voor uw vertrek wordt u geacht spontaan het saldo-bedrag plus een de waarborg over te schrijven op onze rekening met vermelding van huis en aankomstdatum:
mijn bankgegevens:
Swiftcode: KREDBEBB
Iban: BE24403711084138
Tom Gysels
2660 Hoboken
België BE 0500 745 672
Zijn de prijzen all-in of moet ik later nog reserveringskosten betalen?
Nee, bij ‘Zalig Spanje’ & ‘Zalig’Algarve’ betaalt u geen reserveringskosten, administratiekosten of andere extra kosten. De prijzen die genoemd worden zijn de prijzen die u betaalt.
OK we hebben het voorschot en de hoofdsom en de waarborg betaald. Wat nu?
Dank u voor uw betaling! U krijgt een bevestigingsmail met daarin uw kwitantie en de routebeschrijving en de contactgegevens van uw gastheer/vrouw ter plaatse. We spreken een aankomstuur af. U zal live ontvangen worden op het afgesproken tijdstip.
Kan ik ook gewoon op doordeweekse dagen aankomen en vertrekken?
Ja, dat kan soms, buiten het hoogseizoen. Vanwege vaak hoge vluchttarieven tijdens weekends zijn soms ook andere aankomst/-vertrek-dagen mogelijk. Wanneer het gunstiger uitkomt kunt u dus ook 8 of 11 dagen reserveren. Wel dient u er rekening mee te houden dat er niet te veel “onbezette” dagen tussen de boekingen mogen ontstaan.
Als ik langer dan een week blijf, hoe wordt dan de huursom berekend?
Voor elke extra dag bovenop een week of weken wordt gewoon het weektarief door 7 gedeeld. Sommige huizen voorzien een korting van 50€ voor boekingen vanaf de tweede week.
Kan ik korter dan een week huren?
In principe verhuren wij de vakantiehuizen minimaal voor een week. Hierop zijn onze prijzen gebaseerd. Indien u bijvoorbeeld 4 dagen zou willen huren kunt u hiervoor een prijsopgave aanvragen.
Mag ik een huisdier meenemen of misschien ook meerdere?
De meeste eigenaars zijn niet zo heel blij met huisdieren helaas. Bij twijfel of wanneer u meerdere huisdieren wilt meenemen kunt u dit even per e-mail vragen. U krijgt zo mogelijk vandaag nog antwoord.
Wanneer is het zwembad gebruiksklaar?
Op de pagina van iedere vakantiewoning staat in welke periode het zwembad gebruiksklaar is. Bij de meeste villa’s is dat het gehele jaar.
Moeten wij handdoeken en beddengoed meenemen?
Nee, dat is niet nodig. Bij alle getoonde vakantiehuizen zijn deze zaken voor u aanwezig.
Hoe zit het met de schoonmaak?
De eindschoonmaak is inclusief.
Ik wil vandaag een vlucht boeken, hoe weet ik nu dat straks het huis nog vrij is?
Stuur ons een e-mail met de naam van het vakantiehuis, een telefoonnummer waarop u goed te bereiken bent en de door u gewenste huurperiode, wij geven u z.s.m. bericht dat het huis even voor u wordt vastgehouden, zodat u rustig uw vlucht kunt boeken. Wanneer u wilt kunt u ons ook bellen.
Hoe zit het met de aankomst- en vertrektijd?
De aankomsttijd en vertrektijd verschilt per woning en varieert tussen 10.00 uur en 16.00 uur. Deze tijden staan vermeld in de bevestigingsbrief.
Hoe er rekening dat uw vertrekdag ook dikwijls een aankomstdag is voor nieuwe klanten, We hebben altijd minstens 5 uur nodig om het huis terug schoon te krijgen, vandaar dat we u vriendelijk verzoeken het huis ten laatste om 10:00 u te verlaten.
Ik wil langer blijven of zelfs overwinteren, krijg ik dan korting?
Wanneer u een lange periode huurt kunt u een speciale prijs aanvragen per e-mail of via het formulier onderaan iedere ‘huispagina’.
Is het huis dat ik leuk vind kindvriendelijk?
Uw kinderen zullen genieten van het mooie weer, de tuin en vooral van het zwembad. Echter niet overal is het zwembad afsluitbaar. Meestal niet zelfs. Door een huis te betrekken verklaart u zich akkoord dat u zelf volledig verantwoordelijk bent voor alle ongevallen in en rondom het huis en het zwembad zowel voor uzelf als voor uw gasten.
Een zwembad is GEVAARLIJK voor kleine kinderen! LET DUS OP uw kinderen a.u.b. Er zijn verhuur-websites die pretenderen een kindveilig zwembad aan te bieden, huur dan daar a.u.b. Naar onze opinie is en blijft een zwembad een gevaar, wees hiervan bewust a.u.b.
Is er een kinderbedje of kinderstoel aanwezig in het huis dat ik wil reserveren?
Voor elk huis kunt u een kinderbedje en/of kinderstoel aanvragen. Gelieve dit wel even bij uw reservatie duidelijk te vermelden a.u.b. Meestal wordt er een klein bijdrage gevraagd voor het klaarzetten en voor het wassen van het babybeddengoed.
Hoe kan ik het huis dat ik gehuurd heb makkelijk vinden?
U ontvangt na de reservering een routebeschrijving. U krijgt ook de GPS link zodat u er gemakkelijk met behulp van uw smartphone kan geraken. Tip oefen hiermee even op voorhand mee.
Hoelang doe ik er over om van de luchthaven naar mijn vakantiehuis te rijden?
Hoe ontvang ik de waarborg terug?
Al uw verblijf schadevrij was zal de waarborg een week na uw verblijf terug op uw rekening gestort worden, ook indien u betaalde via PayPal.
Was er toch schade zullen we die samen bespreken. Kleine schade zoals bv. het breken van een glas of een bord beschouwen we als normale slijtage en wordt in principe niet aangerekend.
Mijn vraag staat hier niet bij, wat zal ik doen?
U kunt gewoon even bellen met ‘Zalig Spanje’: +32 495 54 41 42 of stuur een ons een mailtje.
U krijgt zo mogelijk binnen een halve dag nog antwoord.
Huurvoorwaarden
De huursom wordt berekend per week.
- Voorschot van 20 % te betalen bij booking door middel van bankoverschrijving of via PayPal.
- Het saldo + de waarborg zijn te betalen uiterlijk 40 dagen voor aankomst.
- De waarborg wordt teruggestort een week na uw schadeloos verblijf.
- Check-in vanaf 15:00 u
- Check-out voor 10:00 u
- De eindschoonmaak en de was is inbegrepen in de prijs.
Indien u een annulatie-verzekering wenst af te sluiten, dan kunt u hiervoor terecht bij uw verzekeringsmakelaar.
Bij annulering gelden de volgende voorwaarden:
- tot 40 dagen voor aankomst 20 % van de huursom
- vanaf de 39ste tot de 15de dag voor aankomst 50 % van de huursom
- vanaf de 14de tot de 2de dag voor aankomst 90 % van de huursom
- vanaf 24 u voor aankomst of bij ‘no-show’ 100 % van de huursom
Geen mondelinge annulaties toegestaan. Enkel per e-mail, gebruik het contact-formulier a.u.b.
Elk huis heeft een zwembad, let goed op uw kleine kinderen!!
Voordat u vertrekt, vragen wij u om:
- De vaatwas te doen en al het keukengerei terug op z’n plaats te leggen.
- Al het linnen te verzamelen op één plaats.
- Verwijder zelf regelmatig het afval in de containers langs de straten.
Huisdieren zijn niet toegestaan.
In alle huizen is het verboden binnen te roken.
Geen party’s en te luide muziek aub.
‘Zalig Spanje’ noch Tom Gysels noch de individuele verhuurder(s) aanvaarden enige aansprakelijkheid voor de gevolgen van eventuele ongelukken e.d. tijdens uw verblijf in Spanje en in het bijzonder in en rondom het huis en het zwembad, door welke omstandigheden dan ook veroorzaakt. Overige: Wij adviseren u een degelijke reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Door uw ondertekening, boeking en aansluitende betaling van de huurprijs verklaart u zich akkoord met bovenstaande voorwaarden.
Contact
Tom Gysels
Kloosterstraat 99
2660 Hoboken
tel +32 495 54 41 42
BE 0500 745 672